The extraordinary life of gær

En dag tog prinsessen sig sammen. Hun lavede en madplan og en indkøbsseddel og begav sig ned i det lokale supermarked, for - på super overskuds-agtig vis - at købe ind til de næste 1-2 uger.
Prinsessen samlede alle de ting hun skulle bruge, og forlod supermarkedet med fulde poser og stor selvtilfredshed.

Da prinsessen kom hjem og pakkede nyerhvervelserne ud var sorgen dog stor. Pakken med gær havde åbenbart undveget prinsessens blik, og var blevet liggende på kassebåndet i supermarkedet.


Prinsessen var hverken overskuds-agtig eller særlig selvtilfreds da hun dagen efter gik ned til supermarkedet igen. Derfor lod hun sig lokke i fordærv, og kom, i stedet for gæren til selv at bage lækre grove pitabrød, hjem med en pakke flotte, hvide færdigbagte pitabrød.

5 kommentarer:

  1. åhrr, gær-dilemmaet kender jeg alt for godt. forleden dag glemte jeg både pasta og fløde. de burde lave varebånd, der bipper, hvis der er efterladt varer.

    SvarSlet
  2. Det er alligevel godt klaret!:oD
    Men ja, nogen burde helt klar opfinde noget smart i den retning. De har det lidt, i de der "scan-selv" kasser de har nogen steder, hvor maskinen råber hysterisk af én hvis man ikke flytter sin varer. Det er så bare til den irriterende side...

    SvarSlet
  3. Ha ha ha hvor sjovt :) jeg kan SAGTENS se mig selv i nøjagtigt samme situation. Og ved du hvad, selvom jeg havde gæret/gæren(?) i køleskabet kunne jeg være blevet lokket i fordærv!
    Prøv igen i næste uge! ;)

    SvarSlet
  4. Åh ja, man glemmer bare altid gær. Det har jeg også præsteret adskillige gange :) Kan godt forstå, du mistede gejsten.

    SvarSlet
  5. @Benedikte - jeg tog faktisk allerede revance over gæren (tror jeg nok...) og færdigbag i går med et læs pizzasnegle. Så er jeg selvtilfreds igen!:oD

    @Maria - jamen det er utroligt ikke? De burde pakke gær i meget store kasser. Sådan lige som når man gemmer små gaver i en cornflakesæske for at få den til at se ud af mere...

    SvarSlet