Badeværelsesmåtten

Næsten lige så længe som prinsessen og manden havde boet i deres skønne lejlighed, havde de boet sammen med en hjerteformet badeværelsesmåtte. Prinsessen syntes den var meget sød og hyggelig - og kunne godt lide at have noget at stå på i stedet for bare fliser. Prinsessen havde derfor placeret måtten sådan i badeværelset:


Men manden var åbenbart ikke helt enig i prinsessens valg. Hver gang prinsessen trådte ud på badeværelset, efter manden havde været der, så der nemlig sådan her ud:


Det var ikke fordi prinsessen ikke godt kunne se ideen i at kunne træde ud på måtten efter et bad. Prinsessen følte bare, at det i det store billede var mere nyttigt at have den at stå på ved håndvask - en begivenhed der trods alt indtræf noget oftere end bad.
Så prinsessen vendte naturligvis måtten igen:


Og sådan kunne de åbenbart blive ved. Uden at nævne deres måtte-uenighed med så meget som et ord.

5 kommentarer:

  1. Ej sikke en total skøn blog du har. Glæder mig til at læse mere om prinsessens eventyr♥

    SvarSlet
  2. Mange tak!:o)
    Og velkommen til, det glæder mig!

    SvarSlet
  3. Ha ha ha!
    Man kan også bo samme i årevis, hvor den ene konsekvent giver den anden overen på rundstykket i troen at det er vedkommendes favorit. Og så viser det sig naturlig vis, at begge fortrækker den præcis modsatte fordeling ;-)

    SvarSlet
  4. Har linket lidt blog love til dig på min blog. Håber det er ok at jeg brugte en af dine fantastiske tegninger!!!

    SvarSlet
  5. @City chick: haha, det er ret dumt! Og sødt!:oD

    @Tina: naturligvis, lidt reklame er aldrig af vejen. Jeg er meget glad og smigret!:o)

    SvarSlet