Bananpandekager

En dag havde prinsessen virkelig meget lyst til kage. Det havde prinsessen faktisk ret tit. Men prinsessen havde ikke andet end nogle meget modne, helt brune bananer og de var ikke særlig slik-agtige. Normalt satte prinsessen blot manden til at hente noget lækkert ude i byen, men den dag var manden træt og gad ikke hente flere ting.



Så fik prinsessen den id at lave bananpandekager - 2 fluer med et smæk, bananer blev udnyttet og prinsessen fik en slags kage. Prinsessen hev en masse ting frem, og blev derfor meget skuffet da hun opdagede at der heller ikke var nogen æg. Prinsessen var lige ved at give op, da Google løste problemet for hende - pandekager uden æg!

En halv time senere satte prinsessen sig til rette i sofaen med ugens lækreste - og utvivlsomt sundeste - lynhurtige snack!


1½ dl fuldkornsmel - eller anden meltype +1½ tsk bagepulver + 1 spsk sukker + 1½ dl mæl, soyamælk eller vand + 2 spsk vegetabilsk olie + 1 tsk vanille + 2 meget modne bananer  + håndmixer + pande = bananpandekager + en glad prinsesse!


5 kommentarer:

  1. Nøj, det lyder ellers interresant! Og helt vegansk. Den vil jeg prøve en dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg lavede en portion igen igår. De er så lækre!:o)

      Slet
  2. Det er godt nok nogle SU-venlige pandekager! Glæder mig!!

    SvarSlet
  3. Hej :).
    Det var lige den opskrift, som jeg ledte efter. Jeg havde nemlig selv lyst til noget lækkert, og bestemte mig for bananpandekager. Så så lige, at jeg ikke have flere æg tilbage. Men nu vil jeg bevæge mig ud i at lave dem alligevel ved at følge din opskrift.
    Jeg vil udskifte lidt af sukkeret med vaniliesukker i stedet, da vanilie giver sådan en dejlig smag i pandekager. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har sjovt nok selv lige spist dem til morgenmad!
      Jeg håber du får en skal lækre pandekager med god vanillesmag!;-)

      Slet