Velkommen til DR

En dag da prinsessen var ved at blive helt kedelig af at lave ingenting, blev det endelig tid til første rigtige arbejdsdag og begyndelsen på det nye rutineliv. Prinsessen havde glædet sig, og prinsessen blev taget rigtig godt imod af alle sine gamle praktikvenner. Prinsessen startede samtidig med 2 andre og alting var hyggeligt og spændende.

Prinsessen havde en barnlig angst for lukkede toiletdøre. Der hvor hun kom fra, var døren altid åben når toilettet var ledigt - og naturligvis vice versa. Men prinsessen havde i sit voksne(...?) liv erfaret at dette bestemt ikke gjorde sig gældende alle steder, det var lige frem ganske udbredt at lukke døren når man forlod toilettet - og problemet var at prinsessen havde det meget dårligt med at tage i lukkede toiletdøre fordi hele hendes krop skreg at der jo måtte være optaget. Mere end få gange havde prinsessen stået længe og trippet foran lukkede døre, som så viste sig at gemme på ledige toiletter.

Men på denne første arbejdsdag mandede prinsessen sig op. Prinsessen tænkte at man jo ikke kunne have et voksenarbejde og så ikke turde åbne toiletdøre. Så da øjeblikket oprandt, hvor prinsessen med fyldt blære stod foran en lukket, men ulåst dør tog hun i den og åbnede. Og i et kort sekund følte hun sig sej over at have overvundet sin egen fjollede frygt. Men det gik hurtigt over. Og det blev med sikkerhed aller sidste gang prinsessen gjorde dét. Nogensinde!



Heldigvis blev toiletterne benyttet af rigtig mange mennesker på prinsessens etage i DR-byen, og prinsessen havde aldrig hverken før eller siden set manden. Og prinsessen håbede af hele sit hjerte at hun heller ikke kom til det.

4 kommentarer:

  1. Åh nogle fantastisk fine tegninger du laver, jeg bliver så glad af dem!

    SvarSlet
  2. Hehe, mange tak - det glæder mig at glæde! (Og at aflaste mit oplevelsescenter, så jeg ikke behøver at bære rundt på ovenstående helt alene ;oD)

    SvarSlet
  3. Noooooo ! Det må aldrig ske!
    Jeg har det på præcis samme måde, men er faktisk lige så angst for at låsen på toiletter ikke virker ordentligt.

    Til en børnefødselsdag, da jeg var lille, kom jeg til at forstyrre fødselarens mor på toilettet, fordi de som familie havde bestemt, at der ikke behøvede at komme lås på døren. WTF.

    SvarSlet
  4. Nej, det var simpelthen så frygteligt!

    Vi har faktisk heller ikke lås på døren. Men det er nu kun pga. dovenskab, for jeg hader det når vi har mange gæster (og man ikke kan overskue hvem der er hvor).

    SvarSlet