Skodfugle

Noget af det prinsessen godt kunne være lidt ærgerligt over i sit cyklist-liv, var at hun aldrig fik taget billeder af alle de sjove ting hun stødte på på sin vej. Af dovenskab, that is, for det smarte ved cykler var jo at man kunne stoppe dem når det passede én.Men det ville prinsessen gerne lave om på, så hun øvede sig i at tage sig tiden til at stoppe op et par øjeblikke når hun så noget sjovt.


Problemet ved prinsessens nye målsætning var bare, at "noget sjovt" ikke nødvendigvis var indforstået og med på idéen. Så en morgen på vej til arbejde, kom prinsessen forbi en vandpyt som nærmest var propfyldt med fjollede fugle. Prinsessen stoppede sin cykel, fumlede med lufferne,, og vanterne, og telefonen - og da prinsessen endelig var klar til at tage et billede kom der en flok krager og skræmte de dumme fugle væk.


Prinsessen gav dog ikke så let op - nu var cyklen lige som stoppet - så hun ventede tålmodigt på at fuglene landede igen, og fik taget nogle dødssyge billeder af nogle helt ligegyldige fugle med våde fødder.

2 kommentarer:

  1. Har kun to råd til dig:
    1. Vær hurtigere end tiden!
    2. Husk usynlighedskappen... Det har prinsesser da, ik? Eller... I Mio Min Mio er der i hvert fald en eller anden (æh, den må vist frem igen snart!), der har én :)

    SvarSlet
  2. Hehe - ja, så kan jeg lære det.
    Jeg venter stadig på at de sender min med morgen-ugleposten fra en hemmelig afsender, selv om alle i virkeligheden godt ved at den stammer fra min afdøde far....:oD

    SvarSlet