Rulletrapper

Prinsessen var en motorisk spasser. Prinsessen havde virkelig dårlig balance og meget lidt tjek på sine lemmer. Derfor var prinsessen også panisk angst for rulletrapper. Det vil sige, prinsessen havde overhovedet ikke noget som helst problem med rulletrapper, så længe hun ikke tænkte over dem. Men når prinsessen først var kommet til at tøve et øjeblik for længe foran en rulletrappe, så kunne hun slet ikke finde ud af at stige ombord på trappen.

I fancy-pancy DR Byen var der én lige midt i det hele, som prinsessen benyttede nærmest hver dag. Nogle ville måske tro, at prinsessen blev bedre til rulletrapper med træning, men i praksis var snarere det modsatte tilfældet. Oftere og oftere fandt prinsessen sig selv foran starten på en nedadkørende rulletrappe; rådvild, koldsvedende og i begyndende panik med det ene ben løftet i mens trinene fór forbi.



Når prinsessen så endelig besluttede sig for at sætte foden på et trin, havde hun en tendens til at blive lige så forvirret over den bagerste fod.
Den slags tager rulletrapper bare ikke højde for, så scenariet endte gerne med at prinsessens ben forsvandt længere og længere væk fra hinanden, indtil prinsessen til sidst hev det bagerste ben til sig med en voldsom vaklen til følge.



Det var endnu ikke lykkedes prinsessen rent faktisk at tilte på rulletrappen, men prinsessens liv nåede altid at passere revy i følgeskab af en kortvarig dødsangst, indtil balancen var genoprettet og fast grund under fødderne atter var inden for rækkevidde.

4 kommentarer:

  1. Ja nemlig! Jeg har aldrig kunne finde ud af rulletrapper - i hvert fald at komme op på én. At stå der er meget hyggeligt, men jeg når altid at krampagtigt forsøge at komme på den og næsten-falde.. Det lyder nu rimelig uhyggeligt at have et ben på og et ben af mens den ruller videre.. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er virkelig glad for at høre at det ikke kun er mig der har det sådan - jeg føler mig simpelthen så meget som en nyfødt girafunge når jeg står der, helt forvirret, og vakler foran rulletrappen!:o)

      Og ja - det er ret uhyggeligt!

      Slet
  2. Åh, det scenarie kender jeg også godt. Jeg er mega skidt på rulletrapper :-/ Godt der ikke skete dig noget :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså, det er selvfølgelig træls at det åbenbart er en folkesygdom ;o) - men jeg er virkelig glad for at jeg ikke er den eneste der har det her problem!

      Slet