Selvlysende

Prinsessen havde altid haft en stærk kærlighed til selvlysende ting. Selvlysende plastikstjerner, selvlysende kattekillinger, selvlysende t-shirt. Selv sagt var prinsessen derfor blevet ret begejstret da hun læste om en selvlysende neglelak og havde straks købt den hjem.

Prinsessen indså dog snart, at selvlysende neglelak ikke var særlig nemt at få noget sjov ud af. For det var faktisk så godt som aldrig at prinsessen opholdt sig i rum uden noget som helst lys overhovedet. Altså bort set fra når hun skulle sove om natten men det var der jo ikke meget fidus ved.

Så da manden og prinsessen en dag skulle nord på og se prinsessens yngste bonusbarn optræde i gymnasiets skolekomedie slog prinsessen til.
I den mørklagte sal sad prinsessen så og glædede sig over sin neglelak. Og ærgrede sig over at der ikke var andre der så den og glædede sig over den. Og over at selvlysende neglelak er så svært at få sjov ud af...



Og så glædede prinsessen sig til at starte på arbejde og igen få et liv med lidt mere mening og indhold i...

2 kommentarer:

  1. Sejt! Kan huske at jeg havde tilplastret mit loft med selvlysende stjerner da jeg boede hjemme hos mine forældre.

    SvarSlet
  2. Præcis! Dem har jeg så bare taget med mig, så de hænger igen over min seng. Heldigvis er min mand meget forstående over for den slags luner - og de ser jo fint ud med sådan en stjernehimmel...!

    SvarSlet