Hattemagerens boblete

Prinsessen ville meget nødig gå glip af noget eller være udenfor, så prinsessen ville rigtig gerne prøve alt det nye smarte (mad og drikke...). Særligt når det nye og smarte kom til prinsessens nærområde.
Så da prinsessen opdagede at det fancy pancy asiatiske koncept bubble tea kom til Danmark i form af en lille bitte biks på Skt. Hans Torv måtte hun naturligvis forbi og stifte bekendtskab med den nye, mærkelig drik.

Prinsessen var omvendt heller ikke den hurtigste knallert på havnen, så det var først da prinsessen og manden fik ferie, at prinsessen endelig fik smagt på teen. Manden var ikke så tosset med drikken, men manden var også bare en kedelig, gammel én, så det mente prinsessen ikke man skulle lægge så meget i. Prinsessen havde allerede været forbi flere gange siden, og sporede sig langsomt ind på hvilke smagsvarianter hun bedst kunne lide.

Prinsessen var stor fan af bubble teaen og anbefalede på det varmeste alle at prøve det, selv om prinsessen nok måtte indrømme at hun faktisk ikke helt vidste om hendes begejstring for teen skyldtes at det virkelig smagte sjovt og godt eller mest det faktum at den var super hypet og meget moderne at indtage...
Prinsessen havde indtil videre prøvet hindbærte med passionsfrugt popping boba, kokos-mælkete med alm. tapioka, honningmelon-mælkete med alm. tapioka og mangote med alm. tapioka hos The Mad Hatter Bubble Tea Emporium.

8 kommentarer:

  1. Uuuh... Hvad er din yndlings? Jeg skal snart derned og udforske lidt nemlig, og jeg vil helst ikke vælge en dårlig én... Den med passionsfrugt lyder lækker!

    Jeg ser ca. 20 personer om dagen, der går rundt med sådan en bubble tea i hånden - det er virkelig blevet populært. Og efter min tur til Odense her i weekenden, kan jeg konstatere, at trenden langsomt også breder sig der!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var ikke så vild med passionsfrugt-boblerne, nok mest fordi jeg faktisk syntes det var lidt klamt at tygge på. De der popping boba er nemlig en kugle med væske inden i - og mine var så med passionsfrugtsmag.
      Så jeg er indtil videre mest til standard tapioka-dimserne, som bare er sådan nogle smattede vingummier der smager af karamel.
      Og te-wise, var det nok hindbærteen eller kokos-mælketeen jeg syntes bedst om - de andre to var ret kunstige i smagen!:o)

      Ja, alle de smarte drikker det - det må virkelig være en god forretning lige nu. Jeg gætter dog på at det stilner lidt af når nyhedsværdien har lagt sig. Igen, jeg er ikke helt sikker på om jeg selv ville være så vild med det, hvis det ikke var fordi jeg føler mig VILDT hip med sådan én i hånden!;oD

      Slet
    2. :) Okay - godt at vide... Jeg vil jo helst undgå de mindre gode!
      Har selv købt tapiokaperler for en del år siden, så jeg kunne lave den desserten Che Chap Cam, som jeg har fået på en vietnamesisk restaurant i Valby. Den bestod af bl.a. sukker, tapiokaperler, kokosmælk, mungbønner og måske sorte bønner. Men de der tapiocadutter har jo en virkelig underlig konsistens - mine blev altid ret slimede, altså stadiet over vingummiagtige :-/ Og uden karamelsmag ;) Men jeg var faktisk ret vild med smagen, når alle ingredienserne blev blandet sammen, så mon ikke jeg også falder for denne nye trend? Og undskyld, men jeg bliver altså nødt til at skrive et blogindlæg om de finurlige drikke... Derefter kan trenden stilne af ;)

      Slet
    3. Ja, de er ret slimede, og seje - men jeg kan ret godt lide konsistensen!:oD
      Arj, det lyder som en virkelig spændende dessert. Og restaurant for den sags skyld. Jeg synes sjældent man kan få eksotiske desserter på de eksotiske restauranter. Hvis der er desserter er det altid bare dybstegte bananer (som jeg godt nok også elsker...), is, pandekager og lign. Jeg gad godt få udvidet min dessertsortiment i dén retning!

      Haha, ja, det lyder rimeligt nok. Jeg tror nu også den holder året ud. For når det bliver koldere skal vi starte forfra med varm bubble tea, siger de kloge ejere.

      Slet
  2. haha den hurtigste knallert på havnen :)

    Jeg glæder mig også til at jeg får smagt det der, enten så fungerer det, eller også fungerer det slet ikke. Spændende!

    SvarSlet
    Svar
    1. Glæd dig med rette. Om man kan lide det eller ej, er det en oplevelse. Jeg ærgrer mig stadig over, at jeg ikke har fået foreviget min bedre halvdels ansigtsudtryk hver gang han fik sådan en tapioka-perle op gennem sugerøret!:oD

      Slet
  3. Det lyder virkeligt sært?

    SvarSlet